" Penyusuan susu ibu merupakan pengalaman yang dipenuhi kasih sayang dan keintiman di antara anda dan bayi dan hanya berlaku untuk satu tempoh yang sangat singkat. Sebelum sempat anda menyedarinya, bayi anda sudah pun membesar dan perhubungan anda dengannya telah melalui satu dimensi baru.

Jadi, pergunakanlah masa ini bersama bayi dengan sebaik-baiknya. Berseronoklah dan hargainya dan apabila bayi melangkah ke peringkat berikut dalam kehidupannya, anda akan terkenang kembali dan bersyukur kerana anda sudah memberinya yang terbaik apabila dia sangat memerlukannya".


Dec 10, 2009

feeding di nursery

setiap malam...lepas selesai proses menyimpan stok...

saya akan asingkan susu yg akan dibawa ke nursery besok nya pulak.....selalunya...

i. 1 @ 2 stok susu beku....saya akan letak berisi air camtu....klu tak buat gitu....susu akan tetap beku sampai besok...;)

ii . 1 @ 2 susu perahan hari ini

utk lagi satu botol pulak.....saya akan ambil dari susu yang diperah pada hari yg sama....

selalunya....klu dapat 2 botol pagi tu....saya akan hantar dua2 botol susu baru tu dengan 2 susu beku.....

klu tak cukup 2 botol masa sesi pagi....saya akan amek 2 susu beku....campur 1 susu semalam campur lagi satu susu sesi perahan pagi....

klu guna 1 botol jer susu beku.....option nyer adalah samaada....1 @ 2 susu perahan pagi hari yg sama campur 1 @ 2 susu perahan a day before....sume bergantung kepada berapa bnyk saya leh dapat pagi tu....


No comments:

Post a Comment