" Penyusuan susu ibu merupakan pengalaman yang dipenuhi kasih sayang dan keintiman di antara anda dan bayi dan hanya berlaku untuk satu tempoh yang sangat singkat. Sebelum sempat anda menyedarinya, bayi anda sudah pun membesar dan perhubungan anda dengannya telah melalui satu dimensi baru.

Jadi, pergunakanlah masa ini bersama bayi dengan sebaik-baiknya. Berseronoklah dan hargainya dan apabila bayi melangkah ke peringkat berikut dalam kehidupannya, anda akan terkenang kembali dan bersyukur kerana anda sudah memberinya yang terbaik apabila dia sangat memerlukannya".


Dec 9, 2009

liner dan breastmilk storage

di pasaran....bnyk dijual breast milk storage dan liner.....kedua2nya mempunyai kegunaan yg sama iaitu utk menyimpan ebm...

saya menggunakan joy angel breastmilk sorage....sangat suka.....dengan harga yg agak murah....ianya mempunyai bbrp features yg amat menarik....boleh berdiri sendiri dan ada self seal dan sangat tebal....mengunakan joy angel...saya boleh menunggu susu dalam botol yg di transfer ke liner ini hingga keluar ke titisan akhir kerana ianya boleh berdiri sendiri...

menggunakan liner YHAB amat menyakitkan hati saya....huhuuhu....dah lah saya tak dapat nak simpan susu sampai titisan akhir....ianya juga amat lembek kerana nipis yang menyebabkan saya cuak masa proses transfering.....
bila dah beku pulak.....adoooiii laaaa.....bentuknya amat menyakitkan mata saya yang ada sedikit penyakit MONK dalam diri ini...;)...

bagi menghilangkan rasa sakit mata itu....saya cuba letak camni plak bagi proses membekukan ebm.....klu setakat 4...boleh lah....klu tiba angin mala buat 2 hari sekali...kena pulak hari jumaat which semua akan jadik stok....camner lak nak susun nnt....;)


No comments:

Post a Comment