" Penyusuan susu ibu merupakan pengalaman yang dipenuhi kasih sayang dan keintiman di antara anda dan bayi dan hanya berlaku untuk satu tempoh yang sangat singkat. Sebelum sempat anda menyedarinya, bayi anda sudah pun membesar dan perhubungan anda dengannya telah melalui satu dimensi baru.

Jadi, pergunakanlah masa ini bersama bayi dengan sebaik-baiknya. Berseronoklah dan hargainya dan apabila bayi melangkah ke peringkat berikut dalam kehidupannya, anda akan terkenang kembali dan bersyukur kerana anda sudah memberinya yang terbaik apabila dia sangat memerlukannya".


Dec 31, 2009

new schedule

hmmmmm......

saya rasa....saya perlu tukar schedule mengepam saya bila melihatkan hasil yg agak teruk semalam...:(

saya cadang :

1. pam sebaik jer sampai kat opis....saya masuk 8.30 tapi selalu nya 8.15 ke 8.25 saya dah ada kat opis......so...klu ada miting kol 9.00 pun...saya tak risau yg saya kena skip pumping session yang pertama sebab ianya boleh selesai b4 miting mula....

2. pumping session kedua akan remain macam jadual asal....pam setengah jam sebelum saya turun ke nursery time lunch hour....

3. pumping session ke 3 pun tak berubah....sama gak macam jadual yg asal.....sebelum balik kena pam lagi sekali...

masa awal2 aritu...memang saya follow schedule asal....tp bila miting bnyk....saya skip sesi pagi...:(.....lately ni hasil nampak berkurangan...so....kenalah tingkatkan jadual mengepam kan?

CUMA.....saya maybe skip mengepam time awal pagi sebab si tuan punya selalu bangun time saya nak mengepam....so...bg direct jerlah.....selain tu...mama pun boleh rehat sket....:)

i need a little rest......badan sangat leteh lately....

ps: tadi pagi pam kol 8.20....dapat 10 oz......syukur alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment