" Penyusuan susu ibu merupakan pengalaman yang dipenuhi kasih sayang dan keintiman di antara anda dan bayi dan hanya berlaku untuk satu tempoh yang sangat singkat. Sebelum sempat anda menyedarinya, bayi anda sudah pun membesar dan perhubungan anda dengannya telah melalui satu dimensi baru.

Jadi, pergunakanlah masa ini bersama bayi dengan sebaik-baiknya. Berseronoklah dan hargainya dan apabila bayi melangkah ke peringkat berikut dalam kehidupannya, anda akan terkenang kembali dan bersyukur kerana anda sudah memberinya yang terbaik apabila dia sangat memerlukannya".


Dec 11, 2009

kira stok

ini adalah cara saya keep track bape stok yg dah ada dalam simpanan...;)...tampal jer envelop ke apa2 kertas free....selalunya belakang sampul suratlah yg saya guna.....

dan saya akan rekodkan setiap pergerakan stok.....yg keluar dan masuk....klu ada proses kuar masuk pada hari yg sama....saya masukkan jumlah jer lah.....takdelah sampai nak letak berapa tolak berapa tambah...;)...takdelah sampai detail camtu sangat...

dulu saya rajin kira manual.....tiap2 bekas tu saya dah letak bape jumlah nyer...so...klu nak tau bape yg saya dah ader saya tambah jer lah jumlah2 yg ader pada tiap bekas utk dapatkan jumlah besar.....tapi bila stok dah bnyk ni....tak larat plak nak wat camtu...;)


No comments:

Post a Comment