" Penyusuan susu ibu merupakan pengalaman yang dipenuhi kasih sayang dan keintiman di antara anda dan bayi dan hanya berlaku untuk satu tempoh yang sangat singkat. Sebelum sempat anda menyedarinya, bayi anda sudah pun membesar dan perhubungan anda dengannya telah melalui satu dimensi baru.

Jadi, pergunakanlah masa ini bersama bayi dengan sebaik-baiknya. Berseronoklah dan hargainya dan apabila bayi melangkah ke peringkat berikut dalam kehidupannya, anda akan terkenang kembali dan bersyukur kerana anda sudah memberinya yang terbaik apabila dia sangat memerlukannya".


Oct 22, 2009

Menuai


inilah hasil tuaian semlm

total perahan 16oz jer...sebab nyer...3 kali perah jer...semlm lewat sket...sampai opis pun dah kol 10...takkan lah nak ngular pi mengepam lagik kan...so...tuang satu sesi....;)....mujur pam pagi kol 5 tu dah dapat 7oz.....so....campur 2 kali lagi sesi di opis....dah leh cover arini nyer bekal dan satu masuk freezer utk bekalan hari tua...;)

cara saya sekarang....everyday adalah susu fresh which is....perah arini utk kegunaan besok....ni pun saya buat lepas saya abiskan sume stock yg simpan masa dlm pantang dulu.....

tengok dulu pertambahan berat dia camner...pas timbang n cucuk 3 bln nnt...klu berat badan naik cantek jer....plan saya....nak pakai 1 botol dari stock susu beku....dan tambah 2 botol fresh yg memang fresh...which is.....yg saya pam pagi subuh2 tu....dan satu lagi saya akan anta masa gi nursery time lunch...susu yg saya perah kat opis...

so....1 botol susu beku + 2 fresh ebm (susu hari yg sama) gantikan cara sekarang 3 fresh ebm (yg di perah a day b4)

stock susu beku tu utk kegunaan terpaksa sahaja...selagi boleh...saya nak bagi yg fresh....


No comments:

Post a Comment