" Penyusuan susu ibu merupakan pengalaman yang dipenuhi kasih sayang dan keintiman di antara anda dan bayi dan hanya berlaku untuk satu tempoh yang sangat singkat. Sebelum sempat anda menyedarinya, bayi anda sudah pun membesar dan perhubungan anda dengannya telah melalui satu dimensi baru.

Jadi, pergunakanlah masa ini bersama bayi dengan sebaik-baiknya. Berseronoklah dan hargainya dan apabila bayi melangkah ke peringkat berikut dalam kehidupannya, anda akan terkenang kembali dan bersyukur kerana anda sudah memberinya yang terbaik apabila dia sangat memerlukannya".


Oct 22, 2009

Mengunyah

lately ni......asik nyer keje nak mengunyah....especiall lepas buat keje2 mengepam...;)

harus badanku menambah berat klu tak di kontrol....

klu kat umah...ok jer...takdelah nak ngunyah2 sangat...tp klu kat opis...adoooiiii lah....susah jer rasa nak kontrol...;)

sebagai alternatif dari dok makan tah ape2.....ku makan ini.....



kurma

sangat berkhasiat...di samping tak menaikkan berat badan yg dah sememangnyer amat berat.....ia nya juga dapat memekatkan susu...so...baby lebih kenyang....

air putih tu pulak....biasanya saya boleh abiskan dlm satu hari jer...paling lama...1 hari setengah....masa tengah mengepam....satu tuppaware kuning tu memang wajib minum....tak termasuk sebelum dan selepas mengepam...bekas tu isik nya 2 liter yer....

No comments:

Post a Comment