" Penyusuan susu ibu merupakan pengalaman yang dipenuhi kasih sayang dan keintiman di antara anda dan bayi dan hanya berlaku untuk satu tempoh yang sangat singkat. Sebelum sempat anda menyedarinya, bayi anda sudah pun membesar dan perhubungan anda dengannya telah melalui satu dimensi baru.

Jadi, pergunakanlah masa ini bersama bayi dengan sebaik-baiknya. Berseronoklah dan hargainya dan apabila bayi melangkah ke peringkat berikut dalam kehidupannya, anda akan terkenang kembali dan bersyukur kerana anda sudah memberinya yang terbaik apabila dia sangat memerlukannya".


Jul 29, 2010

sudah mari....

dia sudah mari......dari last week susu sudah merudum sangat2....walaupun dah telan shaklee...huhuuhu.....sedeh oke.....

dah 2 hari gaklah saya dok angkut pam pegi n balik keje sbb nak cukupkan bekalan....3 kali pam utk dapatkan 2 botol.....lagi satu botol...guna stok...huhuhuhu....rasa nak nanges...

dah tu...puting kelukaan lagik.....setiap kali pam...konpem berdarah...

dah cam tragedi berulang pulak....masa muzzammil dulu...time2 umur nak masuk sethn gak...puting luka teruk.....pastu dia tak sampai hati tgk muka saya tahan sakit time dia nak nyusu.....terus dia takmo feeding ngan saya....terus benti bf...

so this time....saya sangat kontrol muka saya walaupun sangat sakit supaya kejadian sama tak berulang lagik....

cuma nya skang....saya ada standby stok yg sangat bnyk compare time muzzamil dulu.....stok adalah zero....

moga ALLAH permudah kan segalanya sehingga ke usia 2 thn....lagi bbrp hari saya dah leh gi amek ribbon utk 1 thn lak....:)))


2 comments:

  1. alahai kesiannya,
    alhamdulillah nieza jarang kena puting luka ..

    rajin2 sapu air susu balik ekkk bila habis mengepam.

    insyaallah .. pelan2 kayuh mudah2an dipermudahkan. jangan ambik ringan dgn stok yg banyak nanti jadi cam Nieza ..... dah ujung2 ni stok tinggal nak rotate jerk ... pastu menyesal. adeyyy

    ReplyDelete
  2. nieza,

    nak masuk umur sethn ni...yg ni kali ke3...huhuhu...

    tu pasal lah nieza...aritu stok bnyk sgt sampai muat nak simpan dah...so slow down mengepam...skang ni stok makin susut....tak sampai seratus dah rasanya...tak berani nak kira....tgk pun tau...:(

    ReplyDelete