" Penyusuan susu ibu merupakan pengalaman yang dipenuhi kasih sayang dan keintiman di antara anda dan bayi dan hanya berlaku untuk satu tempoh yang sangat singkat. Sebelum sempat anda menyedarinya, bayi anda sudah pun membesar dan perhubungan anda dengannya telah melalui satu dimensi baru.

Jadi, pergunakanlah masa ini bersama bayi dengan sebaik-baiknya. Berseronoklah dan hargainya dan apabila bayi melangkah ke peringkat berikut dalam kehidupannya, anda akan terkenang kembali dan bersyukur kerana anda sudah memberinya yang terbaik apabila dia sangat memerlukannya".


Jun 10, 2010

tak sampai hati

dah 10 bulan lebeh....buat pertama kalinya.....dalam hidup...saya terpaksa letgo stok susu saya......

huaaaaaaa......sedeh nyer.......lama dah dok bertangguh2.....rasa nak simpan gak....sayang nyer nak buang.....

stok bulan 12....ade 28ketul x 4 oz.....klu saya tak letgo yg ni....stok bulan 1 dan 2 takkan gerak...:(...

klulah saya ada deep freezer...leh lah simpan lagik 6 bulan....

susu yang mau di letgo...stok bulan 12...ade 28 ketul semua nya...itu pun rasa cam nak simpan semula...:(
sedang direndam......lama gak nak tunggu cair semua...
sudah cair....letak dalam bekas dulu.....

plan asal...ingat nak siram kat bunga...tp tak sampai hati.....last2 saya buat mandi susu....utk anak dara tu lah...takkan utk mak nyer...;)....senyap jer dia masa saya mandikan....btw....mandi susu ni elok utk budak exzema....

klulah dari awal saya ingat nak mandikan si anak dara ngan susu ni...taklah saya cairkan sekali sume 28 ketul....boleh lah buat sikit2 dan bnyk kali mandi...;)

ps: sudahnyer saya terpaksa mencuci toilet ptg tu sbb muzaffar bising toilet bau busuk.....huhuuu....susu beku yg di cairkan mmg lah bau tengit sket....;)

2 comments:

  1. wahaaa mesti sayunya rasa masa tengok susu mengalir pergi...alangkan setitik tertumpah pun rasa rugi, kan? tak apalah. mungkin ada hikmahnya susu susu tu di let go.

    ReplyDelete
  2. sayangnya akak..intan pon dalam proses habiskan stok disember..tapi intan simpan dlm DF..sesetengah kata leh guna smpi 1 tahun tp kene rasa dulu la

    ReplyDelete