" Penyusuan susu ibu merupakan pengalaman yang dipenuhi kasih sayang dan keintiman di antara anda dan bayi dan hanya berlaku untuk satu tempoh yang sangat singkat. Sebelum sempat anda menyedarinya, bayi anda sudah pun membesar dan perhubungan anda dengannya telah melalui satu dimensi baru.

Jadi, pergunakanlah masa ini bersama bayi dengan sebaik-baiknya. Berseronoklah dan hargainya dan apabila bayi melangkah ke peringkat berikut dalam kehidupannya, anda akan terkenang kembali dan bersyukur kerana anda sudah memberinya yang terbaik apabila dia sangat memerlukannya".


Apr 20, 2010

pengurusan susu ke taska

sejak bertukar ke taska baru....saya perlu ubah cara saya menghantar ebm ke taska....

yer lah....di taska lama...semuanya perlu dibuat sendiri......susun baju anak2 ke loker...masukkan susu ke fridge......klu dah susun sendiri...saya akan atur susu elok2....so..pengasuh akan ambil yang di hadapan terlebih dahulu...

di taska baru....sume pengasuh yg buat....adakala nya......berjemput sampai ke kereta dan barang pun dihantar ke kereta bila balik petang.....

hari pertama menghantar.....saya agak terkujat....huhuhuu....yang berbaki adalah susu beku.....adoooiii....silap saya kan....mujur dicairkan agak lewat pagi...so....susu tu lah yg jadik susu pertama utk esoknya....;)

so...the next day....saya label siap2 setiap botol supaya memudahkan mereka dan supaya saya tak terkejut lagi...;)

susu dah siap di label ikut mana guna dulu....dan tupperware kecik tu....makanan utk si anak dara....4 susu + 2 makan.....tapi selalunya berbaki 1 botol susu yang akan saya jadikkan bekalan utk esok pula....


yang ni pulak...gambar tadi pagi......botol baru dah sampai...;)....so...letak jer siap2 susu utk diminum kat dalam botol...cuma perlu dipanaskan sahaja.....botol ke 4 utk spare jer kan...so....saya biarkan dlm botol utk storage...

btw.....saya tetap letak ice-pack kat dlm cooler bag ni w/pun taska baru depan umah jer...manalah tau klu diorang terlambat letak susu2 dlm fridge sbb uruskan benda lain dulu...sekurang-kurang nya....susu saya masih chille....


No comments:

Post a Comment