" Penyusuan susu ibu merupakan pengalaman yang dipenuhi kasih sayang dan keintiman di antara anda dan bayi dan hanya berlaku untuk satu tempoh yang sangat singkat. Sebelum sempat anda menyedarinya, bayi anda sudah pun membesar dan perhubungan anda dengannya telah melalui satu dimensi baru.

Jadi, pergunakanlah masa ini bersama bayi dengan sebaik-baiknya. Berseronoklah dan hargainya dan apabila bayi melangkah ke peringkat berikut dalam kehidupannya, anda akan terkenang kembali dan bersyukur kerana anda sudah memberinya yang terbaik apabila dia sangat memerlukannya".


Mar 9, 2010

pengurusan susu dari liner ke botol

hari ni.....hari kedua menggunakan stok susu yg di simpan dalam Joy Ange Liner....

huhuhu....sedikit renyah kerjanya.....haruslah kan.....tak semudah menggunakan botol....tapi....takkan lah nak beli botol sampai beratus bijik plak...;)

well....kat label dia letak dalam 4 jam leh cair...tapi letak kat dlm fridge.....dari maghrib....sampai ke subuh pun masih ada lagik ketul2 ais nya....

hmmmm.....jenuh gak nak menuang ke dalam botol....

camnerlah nnt bila nak transfer dari YHAB yg lembek itu?...;)

2 comments:

  1. sy selalu transfer YHAB cair ke botol utk dibawa ke BS.. xde masalah pn mama muzz.. ke sy slah phm maksud mama muzz?

    ReplyDelete
  2. betullah tu.....cuma saya cam cuak sket sbb plastik dia kan lembek.....nak masukkan pun terkial2...;)....skang tengah pakai stok joy angel..next week kena mulalah paka stok dlm YHAB plak...

    boleh demo sket?....amek gambar pastu buh kat blog...

    ReplyDelete