" Penyusuan susu ibu merupakan pengalaman yang dipenuhi kasih sayang dan keintiman di antara anda dan bayi dan hanya berlaku untuk satu tempoh yang sangat singkat. Sebelum sempat anda menyedarinya, bayi anda sudah pun membesar dan perhubungan anda dengannya telah melalui satu dimensi baru.

Jadi, pergunakanlah masa ini bersama bayi dengan sebaik-baiknya. Berseronoklah dan hargainya dan apabila bayi melangkah ke peringkat berikut dalam kehidupannya, anda akan terkenang kembali dan bersyukur kerana anda sudah memberinya yang terbaik apabila dia sangat memerlukannya".


Nov 5, 2009

Susu ke nursery

start semalam...saya dah mula guna stock susu...

plan asal..bulan ni nak guna susu fresh sepenuhnya....1 botol susu perahan semalam + 2 botol susu perahan hari yg sama....

tapi....bila saya kira2 balik jumlah stock susu yg ada.....silap2 nanti akan ada susu yg burn sbb dah lebih 3 bulan...tambah2 pulak...bulan 12 nnt bnyk sangat cuti umum....

tapi klu terlebih 3 bln pun saya guna gak..;).....freezer saya sangat cerdik...dia akan adjust temperature klu muatan nyer bnyk....tak tipu yer w/pun saya tak katam manual....mula2 dulu saya set temperature 1.....tiba2 tgk dah tukar ke 3...tanya hubby dia kata tak buat...takkanlah budak2 tu pulak kan....bukan diorang sampai pon...;).....maka dengan itu....saya percaya EBM saya adalah selamat....


No comments:

Post a Comment